Lærerplaner

Indledning:

I Børnehytten Kettinge arbejder vi pædagogisk ud fra en anerkendende tilgang og med fokus på udeliv og "Fri for Mobberi". Det betyder følgende: at vi benytter naturen, vores legeplads og vores nærområde som pædagogisk metode i hverdagen, at vi integrerer naturen og udeliv i hverdagen, at personalet generelt har tilegnet sig kompetencer til udvikling af et fælles grundlag via en pædagogisk og naturlig bevidsthed. Vi arbejder ydermere i hverdagen pædagogisk med redskabet "Fri for Mobberi".

Børnehytten bor i en tidligere direktørbolig til et gammelt savværk. De fysiske rammer bærer præg af stedets fortid med hjemmelige omgivelser og hjemlig hygge, hvor det er rart at være børn og voksne. Nærvær og tryghed er i centrum, og der prioriteres en rolig start på dagen med morgenmad. Her har forældre og børn mulighed for at starte dagen sammen ved morgenbordet, inden der vinkes farvel sammen med en voksen.

Vi arbejder med anerkendende pædagogik, hvor respekten for hinanden er et vigtigt udgangspunkt.

Der er plads til omsorg, nærvær og tryghed i hverdagen, således at børnene trives og kan føle sig trygge.

Børnehytten Kettinge er en privat institution med plads til 14 vuggestuebørn og 42 børnehavebørn. Børnehytten består af en vuggestuegruppe og 2 børnehavegrupper.

 
Se pædagogisk læreplan her »

 

På nedenstående beskrives de 6 kompetencer som indgår i Børnehytten Kettinge Gl. Savværks læreplaner for:

1.                 Alsidig personlige udvikling

2.                 Sociale udvikling

3.                Kommunikation og sprog

4.                 Krop, sanser og bevægelse

5.                 Natur, udeliv og science.

6.                 Kultur, æstetik og fællesskab

  

 

Til forside
Tlf.: 64 65 76 78    | [email protected]

Børnehytten Kettinge Gl. Savværk    |    Rågelundevej 2, 4892 Kettinge    |    Tlf.: 64 65 76 78    |    leder@boernehytten.dk    |    CVR: 33735375

Se vores Facebook side her...